fredag 27 mars 2009

Värvningar inför säsongen

I februari hade VP årsmöte i vilket många stora frågor behandlades. Framför allt kom man fram till att lagets sponsorer inte har dragit sig ur, dom har aldrig funnits. Efter Johans flytt till Uppsala har man utsett en ny kapten. Tyngden låg dock på de nya spelare som skall värvas. Inför kommande säsong har VP värvat två nya lovande spelare. Den första spelaren är Glenn, han värvades från free transfer och snoddes framför näsan på storklubbar som Real Madrid och Barcelona. Den andra värvningen är den lokala talangen Lill Olle som värvats ur Vänskapens egna ungdomsakademi för lovande fotbollsspelare. ”Vi har värvat två mycket duktiga fotbollsspelare men huvudsaken är att dom var jävligt billiga” sa Vänskapens egen coach Theo Tsappos i en intervju efter att värvningarna blivit kända.

Glenn är känd för sin dåliga relation till media men gick med på att ge VPs blogg en kommentar: ”Jag är taggad inför säsongen men undrar varför jag tackade nej till storklubbarna, där hade jag iallafall fått betalt”.


Lill Olle sa så här inför den kommande säsongen: ”Det är riktigt skönt att få lira i A-laget och jag tror att det är VPs år i år.”


Som inför tidigare säsonger gör VP en storsatsning och hoppas på att vinna serien och ta sig ännu ett steg närmare att vinna Champions League.

En tråkig nyhet är att VPs kapten Johan har valt att ta chansen med en ny klubb. Inför kommande säsong gick han från Vänskapen Pungpinan till Eko Park Rangers som är ett lag med bas i Uppsala. Inför flytten sa Johan så här: "Mitt hjärta är hos VP men jag måste byta klubb för att utvecklas." Det är dock inte en omöjlighet att han återvänder till moderklubben efter ett par säsonger i Eko Park. Vid årsmötet bestämde sig VP för att Stor Olle blir den nya kaptenen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar